- Why can’t Google be more like Microsoft? • The Register
– Titeln lockar förstås till läsning. Ur en utvecklares perspektiv är Chrome OS inte bara öppet utan också ganska stängt. “Chrome OS isn’t built for developers. It’s built for Google. And online advertisers.” - One more time: Online vs. Offline
– Bra inlägg. Det ska förstås hänga ihop; och använd ditt inflytande online för att skapa möjligheter och möten offline. Det är där fler intressanta historier och kontakter skapas vilket ytterligare ger kraft åt den virala spridningen. - Dags att internetanpassa namn
– Bra inlägg om vikten av att tänka långsiktigt när det gäller namn. - Vinnaraktier i hållbarhetsportföljen
– Klart att man ska tänka hållbart och grönt. Härär några försälag på aktier du kan ha i portföljen (inte direkt nya företag men ändå …) - Borde företag blocka Facebook?
– Bra sammanställning av argument. Grundproblemet är organisationskulturen. Börja där istället! - 5 tillfällen då användbarhetstester är fel
– Det här är saker som Per kan. Det är bara att hålla med och ta till sig råden. - Landsting på väg mot det sociala intranätet
– Kul med lite offentliga initiativ med sociala intranät. Tror det finns många offentliga organisationer som har utmärkta förutsättningar och är väl positionerade att ta steget dit (och sen att knyta det till en dialog med medborgarna) - The Synergy of Search and Social Media – eMarketer
– Att saker och ting hänger ihop och att integrerad marknadsföring (där sociala medier ingår) gäller är knappast förvånande, men lite undersökningar som stödjer det sitter aldrig fel. - Why Content is No Longer King (And Who’s Taking His Place) | Copyblogger
– content vs. context. Först tyckte jag att jag blev klokare, sen inte … jag tycker nog att de hänger ihop och behöver varandra. Och ett värde är ett värde är ett värde. Se till att skapa det bara! - Have you considered segmenting your Twitter strategy?
– Att Twitter kan användas till många olika saker och för många olika ändamål känns rätt självklart. För en hel del organisationer (kanske främst större) passar det bra att ha olika Twitterkonton för olika saker, medan det för mindre kanske inte passar. Användbar matris och lite problematisering. - Därför ska du kasta ut sökmotoroptimeringen med arslet först
– Skriv för de som ska läsa och gör det värt besväret, då följer rätt mycket annat naturligt. - Teepin: Crowdsource the Idea within.
– Det finns många tjänster för den som vill skapa en variant av Dell Ideastorm. Det här är en av dem. - The Point vill förenkla konsumenternas möjlighet att sätta press på företagen » Affärstidningen CSR i Praktiken.se
– Spännande! Och här vill man förstås se en svensk variant, eller kanske ännu hellre en sajt där man kan hitta även svenska upprop. - Finextra: Young Americans don’t trust banks; want more social tech-driven communication – survey
– Det är inte så att man hoppar till över siffrorna och toktappet i förtroende, men intressant ändå. Och jag är säker på att det inte bara är de unga som vill ha en öppnare och ärligare dialog med bankerna. Sedan kanske val av kanal är underordnat.